Dźwigi widzimy praktycznie każdego dnia przejeżdżając koło jakiejkolwiek większej inwestycji budowlanej. Z jednej strony budzą podziw, z drugiej psują widok. Czym właściwie jest dźwig Bydgoszcz? Jakie wyróżniamy? Ile ton materiału może dźwignąć największy z nich?

Dźwig Bydgoszcz – Portowy, szybowy, pochyły…

Dźwigi to pojazdy, sterowane przez człowieka. Mówiąc fachowo dźwig osobowy to urządzenie stosowane do pionowego przemieszczania osób, posiadające napęd elektryczny lub hydrauliczny. Przemieszczane osoby znajdują się w kabinie poruszającej się wzdłuż sztywnych prowadnic pionowych (lub nachylonych w stosunku do pionu pod niewielkim kątem) zazwyczaj w szybie dźwigowym. Każdy dźwig Bydgoszcz ma inne możliwości, inną siłę, wysięg i tak dalej. Dzielą się na kilka rodzajów:

  • szybowe – potocznie zwane windami,
  • budowlane pionowe,
  • pochyłe,
  • okrężne,
  • portowe – zwane żurawiami portowymi.

Bez względu na wielkość i moc pojazdu, usługi dźwigowe Bydgoszcz wiążą się z niebezpieczeństwem. I to z dwóch powodów. Po pierwsze, każda z maszyn powinna przechodzić regularne kontrole. Nawet najmniejsze ślady rdzy przy wysięgniku mogą być niebezpieczne. Ale nie tylko dźwig stanowi zagrożenie. Niestety na budowach często bywa, że za kierownicę wsiadają osoby nieuprawnione. Dlatego, jeśli musisz wybrać firmę oferującą usługi dźwigowe, nie bój się zapytać o kwalifikacje pracowników. Warto zapoznać się także z opiniami dostępnymi w Internecie.

dźwig Poznań

Dźwig Poznań – Ile dźwiga największa z maszyn?  

Jadąc koło sporej budowy podziwiasz wysoki, potężny dźwig pnący się koło budowli? Prawdopodobnie ma on około 30 metrów. Właśnie taki dźwig Poznań potrzebny jest do wybudowania 5 piętrowego budynku. Ale są też takie do wieżowców, które mogą mieć około 100 m wysokość, a udźwig liczony w tonach wynosi do 250 ton! Wydaje się dużo, prawda? Jednak w rzeczywistości to maluchy. Powiedzmy o największym jak do tej pory używanym dźwigu. Chodzi o Liebherr LR 13000. Ma on ponad 245 metrów wysokości (o 8m więcej niż Pałac Kultury i Nauki w Warszawie) i sam waży 600 ton. A podnieść może aż 3000 ton. Można sobie wyobrazić jaką odpowiedzialność czuje kierowca takiej maszyny. Jednak to wyjątkowy przypadek. W Polsce takiego nie zobaczymy.