Twoje dziecko ma autyzm? To nic strasznego! Badania dowodzą, że dzieci autystyczne wykazują się ogromną inteligencją i umiejętnością nauki. Ale czy dziecko, które się wyróżnia i może mieć problem z interakcją powinno chodzić do przedszkola? O tym w artykule. Powiemy między innymi o opcji, jaką jest przedszkole niepubliczne Gniezno. Zapraszamy do lektury.  

Przedszkole a dzieci niepełnosprawne

Każde dziecko jest inne. Każdy maluch ma inne potrzeby i inne możliwości. Dotyczy to również dzieci z autyzmem czy na przykład zespołem downa. Zanim rodzic zapisze dziecko do przedszkola, nie dowie się czy się ono do niego nadaje. Nie jest powiedziane, że każde dziecko autystyczne będzie się dobrze odnajdywać w przedszkolu, podobnie, jak nie jest powiedziane, że nie będzie się odnajdywać. Najlepiej sprawdzić.

Przedszkole niepubliczne Gniezno – Czy prywatne jest lepsze od publicznego?

Wiele osób uważa, że prywatne przedszkola są zdecydowanie lepsze od placówek publicznych. Czy to prawda? Pod uwagę należy wziąć kilka spraw. Po pierwsze – wyposażenie. Rzeczywiście nierzadko wyposażenie przedszkola prywatnego i publicznego to przedszkola niepubliczne Gniezno wypadają lepiej. Znajdzie się tam nowsze meble, zabawki, gry, kolorowanki, prawdopodobnie ściany będą częściej odmalowywane i tak dalej. Jednak są to rzeczy, na które większą uwagę zwracają dorośli, a nie dzieci. Jednak inaczej sprawy się mają, jeśli dziecko jest niepełnosprawne fizycznie lup cierpi z powodu upośledzenia umysłowego. Wtedy łatwiej znaleźć przystosowane przedszkole z wykwalifikowaną kadrą wśród placówek prywatnych. Mimo to, zgodnie z prawem rodzice dziecka z autyzmem mogą wybrać przedszkola ogólnodostępne, integracyjne i specjalne.

Czy warto zapisać niepełnosprawne dziecko do przedszkola?

Każde dziecko w wieku przedszkolnym zapamiętuje i uczy się najwięcej. Dzięki obcowaniu z różnymi dziećmi twoja pociecha uczy się współpracy, uczy się też mówić, jeść różne posiłki. W przedszkolach na porządku dziennym jest śpiewanie, uczenie się wierszyków na pamięć. Wszystko to rozwija. Dziecko niepełnosprawne, które od przedszkola ma kontakt  z rówieśnikami jest pewniejsze siebie i lepiej radzi sobie z innością w szkole podstawowej.